Zūdošā Rīga: Austrumu maģistrāles trase 13. maijā


Kad šomēnes ziņoja, ka sākas Austrumu maģistrāles būvdarbi no Ieriķu līdz Vietalvas ielai, izlēmu iemūžināt līdz šim pavisam ikdienišķas ainas, kas šobrīd zūd uz neatgriešanos. Proti, kā līdz šim izskatījies Austrumu maģistrāles trasē. Attēli uzņemti priekš divām nedēļām, 13. maija vakarā, virzoties no dienvidiem uz ziemeļiem, un šis tas, kas tajos redzams, jau zudis. Līdzšinējais stāvoklis “Jāņa sētas” kartē ar attēlu vietām:

Iecerēto lielceļu pēc uzcelšanas var skatīt gaumīgā video un arī attēlā:

Tagad attēli.

1. Piedrujas ielas gals, priekšā krustojums ar Vietalvas ielu.

2. Skats uz ziemeļiem pa Vestienas ielu no krustojuma ar Vietalvas ielu.

3. Vestienas un Zeltiņu ielas krustojums skatā uz ziemeļiem. Sastrēgums, jo zem Augusta Deglava tilta maiņvirziena satiksme.

4. Stopiņu iela 2. Uz neredzamās sānu sienas būvvaldes nāvessprieduma plakāts. Taka gar ēku īstenībā ir Augusta Deglava tilta celšanas laikā 60. gados sagatavotais plakums izvijai no Austrumu maģistrāles (Vestienas ielas) uz Augusta Deglava ielu.

5. Vestienas un Stopiņu ielas krustojums.

Te es izlēmu kādu laiku attālināties no Vestienas ielas un izpētīt krievu laikā (pieņemu, 60. gados, kad cēla Augusta Deglava tiltu) sagatavotās izvijas no Augusta Delgava ielas uz Vestienas ielu (apaļā) un pretējā virzienā (taisnākā). “Latvijas valsts mežu” apvienotā topografiskās kartes un reljefa modeļa skatā ir tā:

Pēc tam, kad 90. gados atjaunoja likumīgo īpašnieku tiesības, tai vietā, kur izvija atiet no tilta, daļu uzbēruma noraka — to esmu iezīmējis ar neuzkrītošiem brūniem zobiņiem. Savukārt otrā tilta pusē klajums abpus Purvciema ielai arī šķiet gatavots kādām izvijām, tak bez zemesdarbiem.

6. Labi, atkal lauka attēli. Vieta, kur taisnā izvija šķērso Stopiņu ielu. Priekšā tālumā, kur žogs, redzams apaļās izvijas uzbērums.

7. Apaļās izvijas skats Vestienas ielas virzienā. Redzams, ka izvijas uzbērums aizliecas pa labi.

8. Daļa apaļās izvijas ir privātīpašumā un norobežota ar žogu. Skats augšup pa izviju ZA virzienā.

9. Apaļā izvija skatā uz Augusta Deglava tiltu, kas vīd caur kokiem un ko tālumā kreisā attēla daļā aizsedz Augusta Deglava ielas 40 žogs.

10. Zemes rakumi, ar ko beigušies zemesdarbi taisnajā izvijā no Vestienas ielas uz Augusta Deglava ielu. Skats pretējā virzienā, tas ir, uz DR, no kurienes nāk izvija.

11. Starp abām izvijām pamests grausts Augusta Deglava ielā 44. Skats no priekšas un skats no aizmugures.

12. Taisnās izvijas beiguposms pie Augusta Deglava ielas. Vispirms tālāk no ielas, tad tuvāk. Kreisā pusē Augusta Deglava ielas 44 žogs, labā pusē rūpnīcas žogs Augusta Deglava ielā 50.

13. Atpakaļskats uz taisno izviju no vietas, kur tā pievienojas Augusta Deglava ielai.

14. Apaļās izvijas sākumposma uzbērums sānskatā no Augusta Deglava tilta ietves.

15. Apaļās izvijas sākums, kur tā atiet no Augusta Deglava tilta. Labā pusē pāri izvijas daļai Augusta Deglava ielas 40 žogs.

16. Apaļās izvijas sākums, kā tā atdalās no Augusta Deglava ielas. Var redzēt, ka izvija priekšplānā (kur stāv pelēkais automobilis) norakta. Tāpat tā norakta aiz žoga.

17. Ar to arī 60. gadu Austrumu maģistrāles priekšdarbi apskatīti. Caurbrauktuve zem Augusta Deglava tilta.

18. Braslas un Purvciema ielas krustojums.

19. Klajums Purvciema ielas sākumā.

20. Braslas un Mārcienas ielas krustojums.

21. Braslas, Kalsnavas un Vējavas ielas krustojums.

22. Braslas iela starp Vējavas un Staiceles ielu.

23. Braslas un Staiceles ielas krustojums.

24. Vieta, kur Austrumu maģistrāles trase pa pienenēs iemīto taku viegli pa labi šķiŗas no Braslas ielas. Kādreiz te bija privātmājas, bet tās nojauktas lielceļa būvei.

Pieneņu pļavas vietā 2011. gadā bija itin dzīvojama māja Braslas ielā 45:

25. Austrumu maģistrāles trase skatā no Madonas ielas uz dienvidiem.

26. Austrumu maģistrāles trase skatā no Madonas ielas uz ziemeļiem.

27. Starp “Vēlmes” rūpnīcu un garāžām 13. maijā jau plēsa nost stāvvietas žogu.

28. Dzelzavas un Stārķu (Gustava Zemgala) ielas krustojums skatā uz dienvidiem. Var redzēt asfaltētu iebrauktuvi privātmājā, ko nojauca 2012. gadā, lai atbrīvotu vietu Austrumu maģistrālei. Tālāk aiz žoga jau celtnieku lauka noliktava, bet bijušo privātmāju koki, kas tajā, jau pēc dažām dienām gulēja nozāģēti.

29. Dzelzavas un Stārķu (Gustava Zemgala) ielas krustojums skatā uz ziemeļiem. Priekšplānā nojauktas privātmājas iebrauktuve, labā pusē (starp veco un jauno Stārķu ielu) jau celtnieku lauka noliktava.

30. Gustava Zemgala un Ieriķu ielas krustojums.

31. Gustava Zemgala un Ūnijas ielas krustojums skatā uz dienvidiem, otrs jaunceļamā lielceļa posma gals.

Publicēts Uncategorized. Birkas: , . 4 Comments »

4 Atbildes to “Zūdošā Rīga: Austrumu maģistrāles trase 13. maijā”

  1. Anonīms Says:

    Zudosa bez vajadzibas, pret veselo sapratu un ignorejot rietumvalstu pilsetbuviencibas pieredzi.

  2. Baiba Bicēna Says:

    Visus ģeogrāfiskos aprakstus lasu ar interesi. Starp citu, pagājušajā pavasarī / vasarā ļoti pamatīgi vairākos paņēmienos krustām šķērsām iznūjoju pa Dārciema ieliņām, arī pa “apaļo izviju”, un safotografēju savus bilžustāstus, kurus saliku tepat fb. Toreiz zināju, ka plānos ir Austrumu maģistrāles celtniecība, bet nezināju, ka te ir tāda “izvija”. Paldies par info!


Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: