Rumbula—Zeltiņi—Saurieši—Brekši


Ķengaraga—Rumbulas veloceliņš nu aizvilkts jau gaŗām Rumbulas lidlauka angāriem Maskavas ielā 428, stiepjas līdz puslidlaukam un tiek būvēts vēl tālāk, ar lēzenu pagriezienu lejā uz Daugavas pusi, gaŗām Rumbas ielai 88. Zudusi īsuma izjūta: viegla vilšanās, ka brauc pa celiņu, bet tas, edz, jau galā. Šogad vairs tikai vienu reizi izdevies 25 minūtēs aizlaist no Vecrīgas līdz celiņa galam — protams, ar ceļavēju. Un šogad pirmo reizi esmu varējis aiz veloceliņa, braucot uz priekšu pa dārziņu ejām, izbraukt līdz Jāņogu ielai. Tik vienkārši, ka jābrīnās, kāpēc vēl pērn neizdevās. Un mazliet smieklīgi brikšņos iemītas ejas malā skatīt draudīgu zīmi, ka iebraukt aizliegts:

Turpat netālu uz priekšu lepna, pat divstāvu (!) Rumbulas villa:

Tad jau drīz Jāņogu iela klāt. Pa to var doties visur kur — uz Rīgas HES, Salaspili, Getliņu izgāztuvi vai atpakaļ uz Rīgu. Bet šis raksts par citādu braucienu: devos uz Dārziņu staciju un tad pa otru dzelzceļa pusi. Tur pa Salaspils nomali Sauriešu virzienā, līdz nogriezos uz Zeltiņiem. Tur pie Zeltiņu 14. ēkas Krimas sagrābšanas piemiņas plāksne krieviski:

Esmu ziņojis Salaspils novada domei, redzēs, ko darīs un ko atbildēs. Tad bija nodoms izpētīt bijušā šaursliežu dzelzceļa posmu no Salaspils—Sauriešu ceļa līdz Sauriešu karjeram. Taču, kad nokļuvu līdz dzelzceļa krustojumam ar ceļu, dzelzceļa trase iecerētajā virzienā bija tika neganti aizkrauta atkritumiem un aiz tiem aizaugusi, ka atteicos no nodoma:

Palika vēl otra iespēja: apskatīties, vai no šaursliežu dzelzceļa nav kas palicis Sauriešu stacijas apkaimē. Kad iegriezos stacijas piebraucamā ceļā, ieraudzīju — jā, blakus ceļam iet aizaugusi dzelzceļa stiga:

 

Iedomājos vēl apskatīt vietu, kur šaursliežu dzelzceļš pieslēdzās lielajam. Krievu laika topografiskā kartē tur (starp garāžām un lielo dzelzceļu) atzīmēts uzbērums:

Dabā brikšņi un it kā kaut kas nomanāms ir, bet ne tik ļoti, lai būtu vērts fotografēt. Toties pašā galā (kur krievu kartē 16,4 augstumatzīmes punkts) kas tāds:

 

Var uzkāpt, bet es to nedarīju:

Spriežot pēc uzraksta uz sienas, vācu laika darbs. Nezinot sīkāk būvmateriālu rūpniecības un dzelzceļa būves, pirmā hipoteze ir — ģipša pārkrautuve.

Devos jau mājup Ulbrokas virzienā. Biju ievērojis kartē, ka no Ulbrokas Institūta ielas uz Lubānas šoseju cauri Dzidriņu ciemam ved vēl nebraukts asfaltēts ceļš (Cepļa un Dienvidu iela). Iegriezos, izbraucu, ļoti skaisti: kārtējais pierādījums, ka nu jau simtiem tūkstošiem latviešu dzīvo labāk nekā augstākie komūnistu bonzas krievu laika beigās. Iesaku ikvienam izbraukt. Dabā, ne gūgles karšu ielas skatā. Jo gūglē ceļš vēl nav asfaltēts un mājas vēl nav tik jauki saceltas, un gūgles automobilis labi ja septītdaļu Dzidriņu izbraucis.

Vēl bija laiks, un izlēmu apmeklēt Juglas papīrfabriku. Nekā īpaša, kā jau izputējusi rūpnīca, kur tagad visvisādi uzņēmumi samituši:

 

Un vēl pāris līdz šim neredzētu Brekšu muižiņu rakursu. Pirmkārt, Juglas muiža Nautrēnu ielā 18 no lejas, ezera puses:

Grūti saskatīt, bet aiz kokiem ir. Un attēlu, ja uz tā uzklikšķina, var skatīt lielāku. Otrkārt, Brekšu muiža Biķernieku ielā 200 no Bebrenes ielas 2. No šīs puses visvairāk izskatās pēc skolas, ne muižas:

Žogs apkārt muižai jūtami vairāk saplosīts nekā pērn. Un tad jau viens kuiļa rūciens pāri Piķurgai, lejā, augšā, Mežciemā iekšā. Kamēr līdz mājām, vakarišķais sešdesmitnieks nomīts. Vēl tik apmeklētie punkti kartē:

Advertisements
Publicēts Uncategorized. Birkas: , . 1 Comment »

Viena atbilde to “Rumbula—Zeltiņi—Saurieši—Brekši”

  1. Anonīms Says:

    Tas tornis ļoti labi saglabājies.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: