Mazais latvju zilonis — labākais lielā Briseles ziloņa draugs


Foto: PicPetz

Foto: PicPetz

Krievu laikā bija joks, ka notiek starptautisks zinātnisku darbu konkurss par ziloņiem un bulgāri tajā iesniedz darbu “Mazais bulgāru zilonis — labākais lielā padomju ziloņa draugs”. (Krieviem bija “SPRS — ziloņu dzimtene” utt.) Gribot negribot joks bija jāatceras, kad izlasīju otrdienas, 1.novembŗa MK darba kārtībā iekļauto informātīvo ziņojumu par Latvijas poziciju Lielbritanijas izstāšanās sarunās no ES.

Kas par lietu? Brīvs tirgus izdevīgs visām iesaistītām pusēm. Jo pakalpojumu un preču maiņai pret naudu visas puses piekrīt brīvprātīgi, salīdzinot ar visām citām savām iespējām un izvēloties tieši šo, jo tā ir labāka (izdevīgāka) par pārējām. Vienalga, tirgojies tu ar Urugvaju, Bocvanu vai Butānu, abiem labi. Bet kas redzams ES pozicijā pret Lielbritaniju, kad tā nolēmusi atjaunot neatkarību? Lai riebtu nepaklausīgajiem britiem un iebiedētu citus, kas varbūt gribētu Lielbritanijai sekot, ES nevēlas abpusēji izdevīgu brīvu tirdzniecību. Tā vietā ES pieprasa Lielbritanijai pieņemt kopēju tirgu komplektā ar brīvu personu pārvietošanos. Briti, ja jāizvēlas, 56:44 attiecībā tādu komplektu labāk noraida. Un pilnīgi pamatoti, jo imigrācijas likme ir iedzīvotāju sastāvs, bet tirdzniecībai tikai turība. Turklāt brīvai un neatkarīgai valstij ir lieliskas iespējas īstenot saprātīgāku polītiku un tādējādi iemantot lielāku turību nekā Savienības sastāvā.

Bet kādu poziciju piedāvā no imigrācijas smagi cietušas valsts Ārlietu ministrija?

Latvija sadarbībā ar AK līdz šim ir veiksmīgi izmantojusi ES Vienotā tirgus piedāvātās iespējas, tādēļ arī nākotnē būtu jārod visiem pieņemams risinājums AK dalībai ES Vienotajā tirgū.

Jauki. Taču jau nākamā teikumā:

Vienlaicīgi, (kommats ĀM tekstā — R.E.) jāuzsver, ka piekļuve ES Vienotajam tirgum nozīmē arī tā visu pamatbrīvību (preču, pakalpojumu, personu un kapitāla aprite) akceptēšanu.

Nā ni! Lai būtu vienotā tirgū ar Urugvaju, Bocvanu, Butānu vai Lielbritaniju, nevajag nekādas personu aprites. Bet nē, mazais latvju zilonis — labākais lielā Briseles ziloņa draugs. Gluži tāpat, kad mironim kājas sildīja, ratificējot ES konstitūciju pēc tās noraidīšanas Francijas un Nīderlandes nobalsošanā. Pilnīgi lieliskā Latvijas ārlietu ministra garā.

2 Atbildes to “Mazais latvju zilonis — labākais lielā Briseles ziloņa draugs”

  1. Zirgs Says:

    Jūs saprotiet kāda atšķirība ir starp brīvās tirdzniecības līgumu un vienoto tirgu?

    Ja briti nevēlas imigrāciju no ES tad lai slēdz brīvās tirdzniecības līgumu un miers. Starp citu, visiem rasistiem der ņemt vērā ka izstāšanās no ES nekādi nemainīs imigrāciju no Nigērijas, Pakistānas, Indijas un Jamaikas.
    Kad es pēdējo reizi biju Londonā – manas viesnīcas apkārtne izskatījās pēc Āfrikas – ļoti daudz melnādaino apkārt, mobilo telefonu operatori reklamē lētas sarunas ar Nigēriju, un tādā garā…

    Vienotais tirgus ar speciāliem izņēmumiem UK galīgi nav izdevīgs ES. Kāda velna pēc tad palikt savienībā ja izstājoties var dabūt labākus noteikumus?

    • Zirgs Says:

      Tā ka UK tagad ir izvēle – vai nu kaut ko līdzīgu Norvēģijai kas nav ES, bet ir vienotajā tirgū un Šengenas zonā. Vai kaut ko līdzīgu, teiksim, Austrālijai.

      Pietam situāciju sarežģī arī fakts ka UK joprojām ir okupējusi Ziemeļīriju un Īrijas iedzīvotāji negrib lai salu atkal sadala žogs un tāpēc vairums no tiem nobalsoja pret Brexit. Skoti arī negrib izstāties no ES. Tā ka “hard Brexit” var beigties ar pašas UK izjukšanu.


Komentēt

