Astoņu gadu dzimšanas dienas “Monopols”


Vecākajam šodien, nē, nu jau vakar astoņi gadi. Par savu naudu priekšpusdienā nopirka “Lego” komplektu, ar ko aizrāvās līdz agram vakaram. Saņēma dāvanā 24-collinieku, ko iemēģināja un atzina par gana labu:

24-6-15-800x600[1]

Priecīgs bija arī piecgadnieks, jo nu tika pie 20-collinieka, ar ko līdz šim brauca vecākais.

Pēcpusdienā rāma ģimenes atpūta Lucavsalā, es vairāk pavadīju viengadnieci viņas klejojumos pa rotaļlaukumu.

Agrā vakarā astoņgadnieks atnāca pie manis un teica, ka gribot “Monopola” spēlēt. Mums ir amerikāņu, ko es pats priekš 30 gadiem spēlēju:

Monopoly-Board[1]

Spēle izvērtās par visspraigāko mūsu īsajā spēlēšanas vēsturē. Es dabūju lētāko (lillā) akciju komplektu un nekavējoties sacēlu viesnīcas. Vēl man tika abi sabiedriskie pakalpojumi, dzelzceļus sadalījām 2:2. Astoņgadniekam bija izredzes tikt pie zaļā un violetā komplekta, kad viņš sāka kāpt uz manām viesnīcām. Viņam veicās tikt pie abiem komplektiem, taču neieķīlātas palika tikai četras akcijas: violetais komplekts un dārgākā zaļā (Pensilvānijas iela). Ilgu laiku astoņgadnieks svārstījās uz būt vai nebūt robežas, bet es tūku.

Uztūku līdz 4400$ skaidrā, akcijas un viesnīcas neskaitot, taču minūtes vērtās stundās, un es redzēju, ka tomēr nespēju izsūkt visu, ko astoņgadnieks saņem no bankas. Viņam izdevās mazliet iekrāt, attiecīgi lēnām celt māju pa mājai violetā komplektā. Es nekā vairāk nespēju izspiest, jo visas akcijas bija sadalītas, bet mani tēriņi sāka augt. Violetā komplektā jau bija viesnīcas, zaļās akcijas bija atķīlātas un uz tām bija pa 2…3 mājām, kad astoņgadnieks saņēma smagu triecienu: kartīti maksāt par māju un viesnīcu labošanu 625$. Tādas naudas, protams, viņam nebija, jo gandrīz viss bija ieguldīts māju celšanā. Tāpēc violetā komplekta viesnīcas bija jānojauc, un vietā palika tik pa trīs mājām.

Bet tā bija pēdējā neizdošanās. Redzot, kurp spēle velk, vairākkārt piedāvāju savu padošanos, bet astoņgadnieks azartā gribēja turpināt līdz bankrotam. Ap desmitiem vakarā divreiz uzkāpu uz zaļā komplekta viesnīcām: bliukš, -1400$, bliukš, vēl -1275$, un mani uzkrājumi bija galā. Būtu jāsāk ieķīlāt akcijas, bet, par laimi, izdevās pierunāt astoņgadnieku atzīt savu uzvaru un beigt spēli. Labi, ka tā.

Komentēt

