Umberto Eko murgs — “Iepriekšējās dienas sala”


Ieprieksejas+dienas+sala_vaks[1]Sieva, pēc iepriekšējām grāmatām būdama labās domās par Umberto Eko, paņēma bibliotēkā viņa “Iepriekšējās dienas salu”. Es, tāpat pēc iepriekšējām grāmatām būdams labās domās, arī sāku lasīt. Pēc dažām nodaļām dalījāmies iespaidos. Sieva teica, ka murgs. Es piekritu. Sieva teica, ka tālāk vairs nelasīs. Es biju ietiepīgāks un teicu, ka centīšos izlasīt. Nu esmu izlasījis un varu dalīties iespaidos.

“Iepriekšējās dienas sala” ir murgs. Murgā to vērš autora grafomanija. Ja es kā tāda aiznestu uz apgādu, man atmestu atpakaļ. Bet, ja aiznes lielmeistars Eko, tad ij iespiež, ij vēl latviski iztulko (paldies studiju sākumlaika paziņai Dacei Meierei par teicamu darbu). Grafomanija izpaužas pārmērīgos uzskaitījumos (ja autors tā iedomājies radīt laikmeta noskaņu, tad tas nav izdevies), pārspīlētās vārdu spēlēs un — vislielākā mērā — neauglīgos prātuļojumos, kas aizņem lielāko daļu grāmatas. “Iepriekšējās dienas sala” ir murgs pirmās 225 lappuses (pusi grāmatas), tad nav murgs 90 lappušu, kuŗās bez galvenā varoņa darbojas vēl kāds personāžs, tad atkal iekrīt murgā un paliek tāda līdz beigām. Ja nebūtu gadījusies lidošana ar gaidīšanu lidostās, nezinu, kad būtu pievārējis.

Atzinums: viena no retām grāmatām, kuŗas lasīšanai patērēto laiku nožēloju. Ārā nav metama, jo jāatdod bibliotēkai atpakaļ. Bet, mīlīši, šito gan nepērciet, nelasiet.

Komentēt

