Acone


Pabraukājos, kur vēl nebiju bijis. Proti, izdomāju apskatīt, kas palicis no dzelzceļa atzariem aiz 2.siltumelektrocentrāles:

TEC-2 krievu kartē ar izceltiem dzelzceļiem

Mūsdienās “Jāņa sēta” rāda tukšas trases mežā:

TEC-2 JS

Vispirms izbraucu Daugavmalu no Vecrīgas līdz Mazjumpravas muižai, tad pa Ikšķiles ielu pie Šķirotavas stacijas pāri dzelzceļam, ielūkojos Šķirotavā līdz Sila un Malēju ielas krustojumam un tad pa Granīta ielu uz Aconi.

Būtiska atziņa: riteņbraucēji, nebrauciet pa Granīta ielu — smagie dragā, ka bail. Tiešām bail.

Pirmā pietura — Granīta iela 24, kur savulaik bija metro celtniecības baze (kā pa miglu atceros plāksni 90.gadu sākumā), bet tagad jau 16 gadu BSW gateris:

IMG_20150727_175222[1]

Otra pietura — siltumelektrocentrāle:

IMG_20150727_175821[1] IMG_20150727_175944[1]

Un tad jau var durt iekšā pa Gundegu ielu un aiz Kļaviņu mājām meklēt atzara gala. Ļoti drīz un ļoti viegli rokā ir. Tik uzbēruma gals daždesmit metru norakts:

IMG_20150727_181034[1]

Rakumi gadās ar tālāk. Te attēlā pa kreisi aizgriežas atzars uz siltumelektrocentrāli, bet taisni uz priekšu — savienojums ar Ērgļu dzelzceļu:

IMG_20150727_181337[1]

Gāju pa kreisi. Uzbērums aizaudzis jauniem kociņiem, tak tikt cauri var. Arī pie ieejas saimniecības territorijā nekāda klajumiņa nav. Trase turklāt atduŗas aklā žogā, pēc kā var secināt, ka dzelzceļš nojaukts jau pasen (attēla apakšā koka gulsnis):

IMG_20150727_182028[1]

Otram atzariņam uz siltumelektrocentrāli ir vārti, tik grūti noteikt, dzelzceļa vai auto. Un žogs visai izļodzījies:

IMG_20150727_182614[1]

Pa savienojumu ar Ērgļu dzelzceļu iet taciņa, tā ka var pat ar riteni braukt. Te var redzēt pašu savienojuma vietu — Ērgļu dzelzceļš ar bālu Acones staciju tālumā kreisā pusē, labā pusē aizgriežas pētītais atzars ar taciņu pa virsu:

IMG_20150727_183223[1]

Aizlaidu arī līdz Acones stacijai. Tā kā pie tās bija draudīgas ķieģeļa ceļazīmes un brīdinājumi, iztiku bez peronu apmeklēšanas un apmierinājos ar foto tik no ceļa puses. Skaista ēka:

IMG_20150727_184152[1]

Tālāk gaŗām kādam jaunu privātmāju ciemiņam, kam, izskatās, klājas grūtāk, nekā projektētāji cerējuši. Lūk, šī esot Gaiļu iela:

IMG_20150727_184418[1]

Un tad jau esi no dienvidiem nonācis pie smaržīgi slavenajām Ulbrokas cūku fermām:

IMG_20150727_184924[1]

Nevar neievērot, ka te ir arī cauruļu uzņēmums:

IMG_20150727_185111[1]

Tālāk trīs patīkami pārsteigumi:

  • pat gar kūti braucot, smaka tik tikko jūtama;
  • sargbūdai saglabājusies vecā izkārtne un logā cūkas zīmējums;
  • Dobele arī te.

IMG_20150727_185535[1]

Vēl viens pārsteigums — restorāns un atpūtas centrs “Azerbaidžāna” Ulbrokas dzirnavezera krastā:

IMG_20150727_185741[1]

Pagalam bēdīga toties divsimtgadīgā Ulbrokas muiža, kas drīzāk izskatās pēc pamesta Staļinlaika kultūras nama. Savu reizi arī es te radio biju:

IMG_20150727_190137[1]

Vismaz radio dzīvojamā ēka kārtībā:

IMG_20150727_190337[1]

Tālāk pa Lubānas šoseju atpakaļ uz Rīgu. Atceros, priekš gadsimta ceturkšņa te beidzās pārkrievotās Rīgas guļamrajoni un tu nokļuvi laukos, kur ik pa gabalam slējās Latvijas laika sētas. Tagad tās palikušas stingrā mazākumā pret mūsdienu savrupmājām un veikaliem. Kopš Juglas iela aizvilkta līdz Lubānas riņķim, patīkami braukt pa Kaivas ielu — tāda šaura, viegli līkumota, apstādīta gatve:

IMG_20150727_192245[1]

Bet agrāk pa to visa satiksme nesās — un tad tā šaurība, līkumi un koki pavisam citas izjūtas radīja!

Izmantojot gadījumu, iesvētīju ar apmeklējumu Mežciema siltumnīcu “Maksimu”. Un tad jau, izmantojot Egila Birznieka teicienu, viens kuiļa rūciens pa Biķernieku ielu uz Teiku.

Vēl tik fotografēšanas vietas kartē.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: