Autoskola: vienādas nozīmes krustojumi


Pēc teorijas nokārtošanas praktiskā braukšana ir svētīga atgriešanās uz zemes, kur svarīgāk, cik tu māki un ko tu dari, nevis cik tu zini. Un jūtu, ka māku vairāk nekā vēl iepriekšējā nedēļā. Arī instruktoram tā šķiet, tāpēc sākām jaunu grūtības līmeni — vienādas nozīmes krustojumus.

Teorijā uzdevumu attēli bija bērnu spēle: vispirms tramvajs, pēc tam pārējie, sākot no labās, un, ja jāgriežas pa kreisi, tad jādod ceļš pretī braucošiem. Praksē apbraukājām vairākus rajonus, ko instruktors, manuprāt, nepelnīti nosauca par Šanhaju: Torņakalnu ap bērnu slimnīcu, veco Ziepniekkalnu un visvecāko Āgenskalna daļu starp Nometņu un Dārtas (E.Smiļģa) ielu. Tur, kur parasti divas joslas, tagad iebrauktas divas vai trīs sliedes ar 10…20cm ledus kārtu starpā un malās. Bet izmīties ar pretī braucošu nav nepatīkamākais. Nepatīkamākais ir, ka krustojumi nemaz nav pārredzami — šķērsojamo ceļu tu sāc pārredzēt, tikai krietni iebraucis krustojumā. Turklāt — pašam pagaidām negadījās sastapties, bet pazīmes varēja redzēt — ikdienas braucēji mēdz neievērot labās puses priekšroku, ja brauc pa taisnāku vai mazliet dzīvāku ceļu, vai asfaltētu krustojumā ar bruģi. Secināju, ka mazu ieliņu rajonos, kur mīļuprāt braukājos ar riteni, ar automobili labāk braukt tikai tad, ja galamērķis šai rajonā.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: