Autoskola: 2.nodarbība — termini un pienākumi


Otrā nodarbībā dabūjām konspektu lapas, satiksmes noteikumus, ceļa zīmju brošūru un līgumu. Tēmatiskie uzdevumi (lielā zaļā grāmata) tika nopirkti, pirmais rēķins apmaksāts un praktiskās braukšanas nodarbības pieteiktas jau mājasdarba vietā. Sākās arī mācības. Un sākās ar terminu un vadītāja pienākumu apgūšanu. Gan pasniedzēja stāstītais, gan tā apvienojamība ar konspekta darba lapām šķita labā līmenī. Ar klusu labpatiku konstatēju, ka man ir laba operātīvā atmiņa — varēju pierakstīt gaŗāku pasniedzēja teikto bez pārjautāšanas un nekļūdījos testa jautājumos par lietām, kas apspriestas priekš pāris minūtēm. Papildus pamattematam pasniedzējs dalījās arī visādos krikumos, piemēram:

  • braukšanas nodarbībās nav jāuztraucas nodarīt postu, jo vadītājs satiksmes noteikumu izpratnē ir braukšanas instruktors. Viņš var visu, tik bremzes atlaist ne;
  • autobuss, kas brauc uz autobusu parku, nav pasažieŗu transportlīdzeklis — svarīga ir maršruta esamība;
  • B kategorija neder hammera vadīšanai, sassodīts;
  • nedrīkst stāties <5m no gājēju pārejas vai velopārbrauktuves;
  • braucot ar 50 km/h, jātur vismaz 3 korpusu starpa;
  • ja ceļam vismaz 4 joslas, apdzīt nedrīkst.

Nostiprinājās iespaids, ka satiksme Latvijā ir pārmērīgi rēgulēta. Šoreiz drošības jostas. Cītīgi sprādzējos, mēdzu arī citus mudināt. Bet! Satiksmes noteikumu 38.5.p. noteic vadītāja pienākumu nevest nepiesprādzējušos pasažieŗus. Atvainojiet, vadītājs ir ieinteresēts, lai, strauji bremzējot, viņā neietriektos aizmugurē sēdošais, savukārt pasažieris ir ieinteresēts, lai nekļūtu par fizikālu ķermeni, kas kustas ar impulsu m·v. Kā rāda lieliskais fizmix.lv:

shema%20sadursmei[1]

Ja automobilī sēdošiem tas nav svarīgi, tā ir viņu suņa darīšana un viņi, brīvi cilvēki būdami, paši atbild par sekām. Gluži tāpat kā cilvēkiem, kuŗi nav reģistrējuši savu laulību, pašiem jāuzņemas atbildība par sava lēmuma sekām.

Tika uzdots pirmais mājasdarbs: iemācīties satiksmes noteikumu 1.—5.nodaļu un izpildīt lielās zaļās grāmatas 5.—13.lpp. uzdevumus. Es zinu, ko darīšu valsts svētkos!

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: