Kremļa maigā vara Rīgas trolejbusos


Dzīvot kļuvis labāk, dzīvot kļuvis jautrāk. StaļinsIepriekšējā ierakstā aprakstīju, kā “Saskaņas centrs” izmanto “Rīgas satiksmi” savas varas noturēšanai Rīgā — par nodokļu maksātāju naudu tēlojot vēlētājiem labdari. Bet tas nav vienīgais. Trolejbusos aiz vadītāja kabīnes ir ekrāns, kur rāda visādus vēstījumus, ko “Rīgas satiksme” uzskata par vajadzīgu pasažieŗiem redzēt. Iespējams, visjēlākie ir viltoti salkanas jūsmas pilni čivinājumi par “Rīgas satiksmes” pakalpojumiem. Viltošana ir acīmredzama, jo viltojumu sacerētāji laikam nezina, ka čivināšanā jāiekļaujas 140 zīmēs. Katrreiz skatos un brīnos: vai tiešām “Rīgas satiksmē” nesaprot, ka viltošana veido kantoŗa tēlu? Vai tiešām nesaprot, ka viltošana ir acīmredzama ikvienam, kuŗš kaut ko jēdz par čivināšanu? Ja “Rīgas satiksme” strādātu godīgi, īstiem citētiem čivinājumiem norādītu avotu — autoru un datumu. Un es ticu, ka cilvēki dzītin dzītos, lai viņu teksts parādās tādā vietā tādam lasītāju lokam (pie vella, es tak pats justos pagodināts).

Bet ne par to runa. Starp nevainīgiem ekrāna vēstījumiem pastāvīgi ir arī kāda Rīgas sabiedriskās satiksmes vēstures ainiņa. Un tās diemžēl nav vienkārši izglītojošas vai izklaidējošas, bet mērķtiecīgi gatavotas, lai īstenotu vienu no trim galveniem Kremļa propagandas virzieniem Latvijā — cildināt visu krievisko (pārējie divi virzieni ir — noniecināt latviešus un gānīt amerikāņus). Tā vien šķiet, ka vēstures ainiņu rakstītājam pie darbagalda stāv attēlā redzamais karogs vai cits uzmundrināšanas līdzeklis ar Staļina saukli: “Dzīvot kļuvis labāk, dzīvot kļuvis jautrāk.” Jo tieši tādā garā ainiņās iztēlots krievu okupācijas laiks. Visas ainiņas, ko man gadījies ievērot (vismaz desmit), ir par krievu laiku, un visās tiek stāstīts, cik tolaik lēta, laba, aizrautīga, kārtīga, izaugsmes un entuziasma pilna bijusi dzīve:

  • ka pēc kaŗa kursēja kravas tramvaji, ar ko palīdzēja novākt kaŗa postījumus;
  • ka 50.gados cilvēki no sporta sacīkstēm Šmerlī brauca, pieķērušies vagoniem ārpusē;
  • ka 1984.g. atklāja tramvaja līniju uz Imantu un atklāšanas svētku mītiņā piedalījās pilsētas vadītāji un darbaļaudis;
  • ka padomju laikā biļete maksāja 3…5 kapeikas;
  • ka 50.—60.gados iekāpt drīkstēja tikai pa aizmugures un izkāpt tikai pa priekšas durvīm utt.

Vēstures tekstu parasti pavada dažs saistīts attēls. Un arī te neiztiek bez viltošanas. Piemēram, ziņu par iekāpšanu un izkāpšanu 50.—60.gados papildina 17.trolejbusa attēls, kaut 17.trolejbusa līniju atklāja tikai 70.gadu otrā pusē. Bet ko niekus, taisnas lietas dēļ nekādu melu nav žēl. Un tā pilina: krievu laiki — labi laiki, krievu laiki — labi laiki… Saki vēl, ka Rīgas domei nevajag ar sabiedrisko satiksmi nodarboties!

Advertisements

2 Atbildes to “Kremļa maigā vara Rīgas trolejbusos”

  1. Saskaņas centrs” izmanto “Rīgas satiksmi” savas varas noturēšanai Rīgā Says:

    Saskaņas centrs” izmanto “Rīgas satiksmi” savas varas noturēšanai Rīgā — par nodokļu maksātāju naudu tēlojot vēlētājiem labdari. Bet tas nav vienīgais. Trolejbusos aiz vadītāja kabīnes ir ekrāns, kur rāda visādus vēstījumus, ko “Rīgas satiksme” uzskata par vajadzīgu pasažieŗiem redzēt. Iespējams, visjēlākie ir viltoti salkanas jūsmas pilni čivinājumi par “Rīgas satiksmes” pakalpojumiem. Viltošana ir acīmredzama.
    Nē, nu ja šitā saskaņas centrs izrīkojas – ja tā ir taisnība, ka viņi tā dara, tad tas ir ņepieņemami, tas ir negodīgi, tad saskaņas centrs tādā gadījumā sevi var diskreditēt to cilvēku acīs, kuri uzskatīja, ka viņi ir godīgi politiķi.

  2. saskaņas cenrtam jāatkāpjas! Says:

    Saskaņas centram nevajag atļaut iegūt daudz balsis Saeimā, tāpēc visiem jāiet balsot!


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: